vrijdag 6 januari 2012

What about the weather..


de Beste wensen zijn de deur nog niet uit
of de herfst/lente, Wat eigenlijk precies,
is alweer begonnen
ik ben enigszins in verwarring over het weer,
het hele afgelopen jaar al
van Maart tot en met Juni heb ik het helemaal gemist
en daarna
toen ik wel toe was aan een beetje zon
regende het (in mijn beleving)

nu ben ik dol op extreem weer
het kan mij niet hard genoeg waaien, sneeuwen
of onweren
(als er een onweersfront nadert, bellen Daan en ik
altijd even om de vorderingen ervan te bespreken,
toen hij nog jonger was,
woonde we aan de Oosterschelde dijk
en gingen we daar vaak zitten
als er onweer naderde, prachtig!)


ik bestudeer altijd de buienradar
en mijn Favariete boek ooit is:
de Wolkengids van Gavin Pretor Pinney,
die ook een geweldige site heeft..
maar nu
weet ik het even niet zo goed met het weer
ik ben blij dat de grijze dagen voorbij zijn
en de wolken langs de lucht jagen
maar wat is het Nu?

gisteren zagen Guusje en ik,
terwijl we zo ongeveer werden weggeblazen
de narcissen bloeien hier aan het einde van de straat,
dat is toch veel te vroeg?
gisteravond gingen we in de gietende regen,
ploeterend tegen de wind,
met dassen over ons hoofd
(mijn broer met een plastic zak als muts,
maar dat zag er zo gek uit,
dat ik het niet eens zou moeten noemen..)
bij de IJssel kijken,
(bij gebrek aan Zee, doe ik het daar maar mee, qua water..)
hoe hoog die zou staan
en of de kades al overstroomd waren (niet, jammer)


het weer lijkt in verwarring,
net als ik daarover..
gelukkig heb ik nog geen kleine eendjes zien zwemmen
ik zou het niet kunnen verdragen:
wegwaaiende eendjes..
(en ik heb net zo'n behoefte aan Duidelijkheid,
op alle gebied trouwens..
op de een of andere manier komt onduidelijkheid
over wat dan ook mij onaangenaam voor..)
maar het weer kan je niet sturen
net zoals vele andere Dingen
en dat is maar goed ook..
dus ik ga het nemen zoals het komt,
misschien mag dat wel het beste voornemen zijn
voor dit jaar (ook wat betreft het weer):
Zoals-de-wind-waait-waait-mijn-jasje.

8 opmerkingen:

  1. Ohjee, Ingrid, die wegwaaiende eendjes zouden er inderdaad te veel aan zijn! Je broer met plastic zak op zijn hoofd, dat lijkt me ook een hilarisch zicht! Maar eigenlijk is dat nog niet zo'n gek idee...

    Ik vind het ook maar niks, dit weer! Als er dan toch geen sneeuw meer gaat vallen, laat dan de lente maar beginnen!

    Liefs
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Harde wind is geweldig! hoewel ik het hier in Limburg altijd eng vind als het stormt omdat het
    niet 'hoort' bij het Limburgse weer.
    De lucht gisteren was prachtig, ik heb er foto's
    van gepost, donkere wolken met zonnestralen erdoorheen...fantastisch!.
    Wegwaaiende eendjes heb ik wel es gezien, en dat beeld krijg ik moeilijk uit mijn hoofd :-(

    Jouw voornemen is de beste voor dit jaar, laat de wind dan maar lekker waaien, lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet elke dag weer van je verhaal:)'Een broer met een zak op zijn hoofd en he, wat jammer de kades zijn niet overstroomd!' Ik laat niet altijd een reactie achter, maar ik wilde je laten weten dat ik het altijd lees en daarbij ook geniet van de plaatjes die je maakt! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is het al een jaar lang herfst...........van mij mag het 'echte' weer beginnen hoor. Voor januari: vorst, strakblauwe lucht, zonnetje erbij.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier in Dordrecht komt het water de straten in, en mijn klimhortensia maakt nieuwe knoppen..ik kan het ook niet meer volgen, maar geniet er stiekem wel een beetje van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier was het ook weer waaibomendag, niet zo mijn ding - aangezien er achter ons huis een heel grote populier staat en ik steeds schrik heb dat die het gaat begeven en op ons huis donderen.
    maar voor de rest laat het maar waaien en hagelen
    liefs,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag kwam je pakketje binnen. Wat een feest om uit te pakken, zo mooi verpakt en zo'n toffe inhoud. Bedankt!
    Hier ook guur en regenachtig. Tja, Deventer is maar een paar straten verder. Ik heb de lente in huis gehaald met wat blauwe druifjes. Ik vind het helemaal niet erg om de winter over te slaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke log.
    Dat van de Oosterschelde ga ik onthouden want wij hebben daar een caravan.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)