donderdag 9 februari 2012

I'd like to be under an appletree..(diy)


na mijn verhaal over caravans
onder appelbomen,
begon ik zomaar kleine appeltjes te haken,
geen idee (ha) waar dat vandaan kwam,
hing een vliegengordijn en gordijntjes op
in de enige caravan die ik bezit
en droomde nog eens weg,
heb je ook zin om onder een appelboom
te zitten (in gedachten)
zo haak je de appeltjes:





ik krijg regelmatig mailtjes van mensen
die haakpatronen liever uitgeschreven hebben
dus:
haak 4 losse-maak een ring-
ronde 1:
haak 2 losse-2 dubbele stokjes in de ring-
8 stokjes-2 dubbele stokjes-
dan ronde 2:
vasten op elke steek-
meerder (dus 2 in 1) 
in steek nr.4-10-12-16
(dat komt allemaal niet zo nauw,
als je er maar 4 meerdert op de hoeken)
ga verder met groen-haak 10 losse-
terugsteken naar nr.9
1 keer doorhalen-vaste-half stokje-vaste-
vastezetten op nr.5 
(dat is het blaadje)
dan 3 lossen-
dan het begindraadje van het steeltje en het
draadje in de ring goed vastknopen aan elkaar
(zit het steeltje goed stevig)
en dan (mijn favoriet...) afkanten.


dat klinkt allemaal vrij lastig,
zo uitgeschreven,
maar het is gewoon een kwestie van proberen,
totdat je het te pakken hebt
(maar telt dat niet voor heel veel dingen?)
je kan het patroon natuurlijk aanpassen,
helemaal zoals je wil..

je kan ze overal voor gebruiken,
slingers, op tasjes,
aan een pakje, leef je uit!
Mocht je zelf niet kunnen haken,
er gewoon geen tijd voor hebben,
maar wel heel veel Zin hebben
in blozende appeltjes
je kan ze ook bij mij bestellen,
in alle kleuren, mail me gewoon even..
Veel plezier ermee,
en een Fijne Donderdag
-x-

36 opmerkingen:

  1. Wat een schattige appeltjes!! En op die boom zijn ze helemaal te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ingrid, je bent weer lekker op dreef! Leuke appeltjes voor de (creatieve) dorst. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja, je diy crochet apple blossom is niet 'klikbaar', of was dat de bedoeling? (die andere foto's namelijk wel)
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige appeltjes en heel erg leuke boom, ik zag hem al verschillende keren passeren, heb je nog enig idee waar ik die zou kunnen bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ little red home, klopt, ik zie het ook, ik zal binnenkort een patroontje maken.
    @Ilse, je kan de boom kopen bij de Seizoenerwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer genoten van je blogpost vandaag, net als voorgaande dagen. Die fijne caravan onder die prachtige appelboom is je gegund! En al verder mijmerend zie ik heerlijke versgebakken appeltaarten op z'n 'Ing-things' verpakt in prachtige handmade taartdozen, met daarom heen een lintje van gehaakt bloemen en appeltjes! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ little red home: linkje staat er achter, las je klikt krijg je het patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er weer gezellig uit, lekker binnen bij de kachel handwerken dat is wat warm maakt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijn berichtje weer, dit vrolijkt me op. Thanks for sharing.
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt ontzettend leuk zeg... nou moet ik wel gaan haken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha! Die ga ik maken! Wij hebben namelijk afgelopen week een caravan gekocht, niet zo'n leuk eitje helaas maar wel iets wat te pimpen valt! Met een appelslingertje! :)
    Dank voor de DIY!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankjewel voor het delen van dit leuke patroon! Deze ga ik zeker een keertje maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schatjes! Ik ben dol op appels (heb nog steeds heimwee naar de Betuwe waar ik ooit woonde)Ik ga ze zeker een keer maken. Dank voor je pakje, het is net aangekomen :-)))Je wist al hoe blij ik er mee was, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke appeltjes! Daar kan ik vast wel een bestemming voor vinden: dankjewel!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hih, schattig! Mama gaf me gisteren het berichtje dat mijn pakje met de post is aangekomen! Maar ik zit nog tot maandag in Porto... Het is spannend afwachten! Maaar alvast: Dank je Wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk die appeltjes! Erg toepasselijk voor mij persoonlijk. ;-) Ze zien er zo vrolijk uit in al die kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldige post...heerlijke inspiratie tussen de sneeuw en ijs door ...Genieten!
    Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  18. So many nice appels! And a very nice blog! Annika

    BeantwoordenVerwijderen
  19. leuk, die ga ik proberen een keer, ooit als ik tijd heb...binnenkort hopelijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gut, weer zo'n onwijs lief gehaakt slingertje. Met appeltjes dit keer. Je blijft me verrassen met je leuke DIY ideetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een schatjes! Die ga ik zeker een keer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weer een leuk haakwerkje om te proberen. Leuk! Dank je! Ik zie overal appeltjes vandaag. Wat zou dat betekenen? Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  23. beautiful rosey apples, where can i buy a tree like that to hang some on?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk zeg!! Dank je voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje dat je het patroontje met ons wilt delen!
      Ik heb het een klein beetje veranderd ik heb in toer 2 heb ik in elke steek 2 vaste gemaakt,ziet er ook leuk uit!!

      Groetjes,
      Kyra
      HIP&ZO

      Verwijderen
  25. He super Ingrid, dank je! Ik heb ze ook geprobeerd, ik zit alleen nog even met hoe je dan 'in de ring moet haken': alles in 1 steek? Nou ja, ze lijken wel een beetje op appeltjes: http://bijdemolen.blogspot.com/2012/03/aan-de-haak-geslagen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een geweldig blog! ik kende het helemaal niet maar vond je adres in Mollie Makes! Ga snel eens de appeltjes proberen. Dank je wel voor het geweldige patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hier wordt ik helemaal BLIJ van dank je
    gezellige zonnige PAASDAGEN gr: Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. thank u a lot, also for the separate text so it is easier to use google translation :) all the best steph.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuk blog heb je!
    De appeltjes zien er super leuk uit..ik ga meteen aan de slag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik wil dit dolgraag proberen voor mijn lieve zus Miriam, maar ik kan het patroontje niet volgen... :-( : moet ik in de 1e ronde na de laatste 2 dubbele stokjes nog een keer insteken en met een halve vaste afmaken of van daaruit meteen met ronde 2 beginnen? Het patroon voor het blaadje snap ik ook niet/lukt mij ook niet?! Hellup!! Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)