zondag 12 februari 2012

Letters of my imaginary friends -3- (this is what she wrote)


Amsterdam 1964

Lieve Ingrid,
ik heb je Zoveel te vertellen,
zoals je weet ben ik helemaal gek van The Beatles,
ik zag ze voor het eerst op de televisie,
de buren van een paar huizen verder,
hebben er een, heel bijzonder,
het was met name dit liedje
waardoor ik meteen verliefd op ze was..


nu hoorde ik dat ze naar Nederland kwamen,
dus ging ik helemaal alleen met de trein,
dat was zo spannend,
naar Amsterdam, oh de Grote stad..
om ze te zien,
ze voeren in een rondvaarboot door de grachten,
werkelijk, ik kan het niet beschrijven..
het was zo Fantastisch
er was een uitzinnige menigte op de been,
ik had wel in het water willen springen
van Vreugde..

ik weet niet precies wat er met me gebeurde
daar aan de gracht,
(in mijn nieuwe jurk die ik daar in de stad kocht,
ze hebben Zoveel leuke winkels,
je gelooft je ogen gewoon niet,
ik stuur je een foto mee)
ik voelde me ineens zo ontzettend gelukkig,
Hier, temidden van al die mensen,
dat ik besloot te blijven,
ik werk nu als kamermeisje,
in het hotel waar the Beatles verbleven,
ze zijn al weg, natuurlijk, maar toch..
Hoop dat alles goed met je gaat,
laat iets van je horen, of kom gewoon
(gaan we lekker winkelen)
liefs van Betty uit Amsterdam
(kan je het geloven..?)

2 opmerkingen:

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)