vrijdag 27 april 2012

Market, little swap & Bon Voyage!


gisteren hield ik mij de hele dag bezig met
(behalve met het lezen van jullie reacties : )
met het opruimen van de Sundaymarket dozen,
alles was er min of meer ingegooid,
(in die dozen)
omdat we moe en koud waren aan het einde van de dag,
en op 6 mei sta ik al weer op de volgende
dus er moest een Soort van orde komen
(dat klinkt dan weer daakrachtiger dan ik Was..)
ik sorteerde, vouwde, streek (!) en prijsde stoffen



en vond weer van alles op zolder,
waarvan ik het bestaan niet meer wist..
vintage jurken, een hertenkop (nog een?)
oude spelletjes, handwerkboeken,
retro vazen, een theepot met appeltjes,
lieve kopjes zonder schoteltjes, 
(kunnen kopjes zonder schoteltjes mee naar de markt?
het zijn echt hele leuke)
ik vond ook nog wat dingetjes die ik wel wil ruilen,
met deze of gene..


wat lieve Zoete kleine lapjes,
zomaar reststukjes, bij elkaar ongeveer 1 meter
 maar misschien,
kan iemand ze nog gebruiken,
voor een dingetje hier of daar..



een piepklein, maar bijzonder lief naai-etuitje,
met inhoud, en dan vind ik vooral,
dat knoopje zo ontroerend,
wat daar Zo is ingestoken..
voor het lievelings vakantie jurkje van dochter?
maar misschien is het wel helemaal 
uit de tijd om een naai-etuitje mee te nemen op reis,
en heeft niemand er een bestemming voor..
(hoewel ik zelf altijd wel wat naaispulletjes meeneem,
maar ik ben niet de maat der dingen
(wat ik soms heel jammer vind, ha)


of heeft iemand zin in 2 kniestukken van skai,
ik had ze vroeger op mijn broek,
maar dan nooit van die frisse rode appels,
altijd saaie bruine vierkanten..
je kan ze natuurlijk ook gewoon ergens anders op naaien..

dus als iemand wil ruilen, laat even weten wat,
en als je het leuk vind, tegen wat..

(if you like to swap (trade) one of these
last 3 things, please let me know,
which one you like,
doesn't matter what you send me back)

fijne dag en natuurlijk een:
Bon Voyage
 (waar je ook heen gaat,
en al is het maar een uurtje)
de kaartjes heb ik gestempeld,
om mee te geven aan klanten op de markt,
ik heb ook nog een Good Luck variant,
wat zou jij graag toegewenst krijgen?


22 opmerkingen:

  1. Ik zou graag de kleine lapjes voor iets ruilen.
    Liefs,Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind Bon Voyage vooral veel origineler dan Good Luck dus erg leuk gevonden!

    En die kopjes, ik zou ze meenemen, je hoeft maar één klant te treffen die van die leuke étagères maakt van mooie bordjes met kopjes en je maakt er iemand gelukkig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou de kopjes ook meeneemen, als je ziet hoe hard ze nu bij onze kringloop gaan;)
    En ik zou graag met je willen ruilen, en dan die mooie knielappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh die eerste stapel met stofjes; de rozen, en Piko het ezeltje, wolken... och misschien toch nog een poging wagen op 6 mei...

    Kopjes gewoon meenemen; ik heb losse kopjes op het koffieapparaat staan en gebruik zelden schoteltjes. En die kaartjes... geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O leuk. Ik heb de Sunday market op de planning staan 6 mei kom ik zeker langs.

    liefs Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De "lieve zoete kleine lapjes" zou ik heel graag met je willen ruilen.
    Waartegen.... dat moet ik nog bedenken, dus dat blijft nog even een verrassing!
    Groetjes van Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ingrid, dat de wenskaartjes Bon voyage op een Deens bordje liggen, kan geen toeval zijn, morgenochtend vroeg vertrekken we voor een weekje Skagen in Denemarken. Bedankt. Graag zou ik de 'appels''willen ruilen met je, tegen iets leuks wat ik meeneem uit DK.
    Groeten van Jeanette uit Zwolle.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooh, ik mag zeker niet op de bovenste stofjes (bomen en retro bloemen) een 'verkocht' sticker plakken alvast? Mail me gerust even als je ze aan me zou willen verkopen.
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie lappen!
    Ik zou alvast een Bon Voyage willen horen! Dit weekend vertrekken we voor het eerst met de caravan! :)
    Alvast fijn weekend!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze keer kan ik niet langskomen, maar ik wens je erg veel plezier! Ik hoop voor je dat het wat warmer is dit keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om te zien dat jij ook van die dingetjes houdt waar veel mensen van denken: wat heb je daar nou aan of wat een rommel, ik word er ook heel erg blij van om dingetjes om me heen te hebben die ik mooi vind. Of ontroerend! Erg leuk om te lezen hoe jij er ook mee aan het rommelen bent! Dat doe ik ook zo graag, een beetje rommelen, verplaatsen, bekijken, zoeken op een rommelmarkt of kofferbakverkoop of kringloop en dan "schatten" vinden, ik vind niets heerlijker dan dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. euhmm... hoorde ik Man laatst niet zeggen dat hij o zo graag nog een hertenkop (met gewei?) bij de kringloop zou willen vinden??? Neem je hem mee? 6 mei? liefs en veel plezier met de voorbereidingen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alleen bij het zien van jouw foto's krijg ik al een blij gevoel, so be happy!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan wel geluk gebruiken...hihi nee hoor het gaat al weer wat beter met me en dat handwerk etuitje zou ik graag met je ruilen -die met dat hele aandoenlijke knoopje- ik heb iets te ruil voor je wat misschien joy geeft op de maandag....kus Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, die stofjes! Wat mooi. Ik ben al tijden op zoek naar leuk retro stofjes voor een ideetje waar ik al tijden mee rondloop. Die zouden daar zo goed bijpassen. Neem je nog stofjes mee op 6 mei want die markt staat op mijn planning? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooh dat etuitje zou ik heel graag met je willen ruilen...
    En ik weet al voor wat.
    Voor een stempel die ik speciaal voor je maak met een afbeelding of tekst die je wilt...
    Zodat je voortaan al je spulletjes ( die je weggeeft of verkoopt op de sunday market) kunt voorzien van een uniek Ingthings stempel
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi, heb je gisteren een mail gestuurd !
    Groetjes, Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De zoete, lieve lapjes zijn perfect voor een project waar ik mee bezig ben! Ben al even op zoek naar zulke leuke stofjes! Zou je ze met mj willen ruilen? Ik heb perfect imperfecte, oude kwartetjes liggen en een dierendomino voor erbij!
    Veel liefs en een fantastisch weekend voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wil nog weleens gekleurd kaarsvet smelten in losse kopjes zonder schoteltje. Lontje erin en je hebt het liefste kaarsje..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat etuitje is wel heel zoet! Zou ik heel graag willen ruilen met je! Voor wat? Daar ga ik nog eventjes over nadenken, ik kom vast wel wat tegen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oooh voor dat Jip & Janneke stofje zou ik zo de trein naar Amsterdam nemen! En de Bon voyage-kaartjes zijn heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)