maandag 7 april 2014

The cows are back


Al weken lang keek ik er naar uit..
de terugkomst van de koeien...
(een leeg weiland is maar een leeg weiland, nietwaar?)
Vorige week verscheen ineens de boer,
hij begon het prikkeldraad te controleren
en later het weiland te bemesten..


Dus ik stuurde een verheugd what's appje naar P;
ik denk dat de koeien komen..
Hij vond het leuk maar hecht er
verder niet zoveel belang aan als ik..
(Dat is blijkbaar wat het wonen hier
met mij doet...ik ben al blij als de koeien komen..)



En zaterdag was het dan zover,
de tractor met de kar kwam aanrijden,
P riep van boven;
de koeien komen, ik pakte, hup, mijn camera'
en ging buiten klaar staan..


De boer zwaaide en keek vragen naar boven...
ik ga foto's nemen zei ik,
want ik ben heel blij dat ze er weer zijn.
Waarop hij maar snel verder ging met zijn werk.
Eén voor één kwamen de koeien uit de kar,
aanvankelijk aarzelend,
daarna keken ze wat verbaasd rond zich heen..


En  begonnen ze daar toch te hollen en te springen,
ze wisten van gekkigheid niet wat ze moesten doen..
De boer joeg ze steeds terug naar het midden van het weiland,
ze zouden van puur plezier
dwars door het prikkeldraad zijn gesprongen..
Ik ben bij dat ze terug zijn,
de koeien in de wei
zodat ik nog van ze kan genieten
de laatste maanden dat we hier wonen..
Ja, we gaan weg, het is tijd
ik heb een warm huis nodig en iets meer 
gezelschap dan wat koeien in de wei
(hoe fijn ook)

Ik wens je een fijne dag
-X-

28 opmerkingen:

  1. Wow wat geweldig he! Ik kan daar ook heel blij van worden! Goed en moedig dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Ben benieuwd waar jullie naar toe gaan! Fijne week! En een zwaai van mij voor de koeien! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bij ons zijn ze zaterdag ook naar buiten gegaan, (we hebben nu vier pinken) en ze waren dolblij! Ben benieuwd wat je nieuwe woonplaats gaat worden Ingrid!
    groeten uit een bewolkt maar warm Zeeland

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om te zien, het blijft ieder jaar weer een heel mooi tafereel ;)
    En blijf je in de buurt wonen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je berichtjes uit Amsterdam spraken boekdelen, dat gaat dus zeker een succes worden! Maar met een beetje geluk komen er nu eerst nog een paar prachtige maanden aan, waarin je optimaal van de voordelen van dit huisje kan genieten, heerlijk en vooral doen!
    Wij genieten nog even met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat blijft een feestje om te zien, ieder jaar weer, de koeiendans! Je hebt er geweldige foto's van gemaakt voor een mooie herinnering. Fijn dat jullie de bewoonde wereld weer op gaan zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige fotoos, on ze buurmanboer heeft zijn koeien weggedaan heeft nu alleen nog maar granen enzo op zijn land. De koeien was teveel en onrgelmatig werk en nu kan hij lekker gif spuiten...... Veel plezier met het zoeken naar een nieuwe woonplek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ingrid,
    Erg leuk stripverhaaltje van een boer die bij de pinken is ;) Fijne dag en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn verhaal en wat een stoer besluit om bij je gevoel te blijven en te verhuizen...ik ben benieuwd waar je heen gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk koeien in de wei! Een warm huis is wel een eerste vereiste. Naar welk deel van het land ga je verhuizen?
    Veel succes met de zoektocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je besluit om weg te gaan voelde ik al een beetje aan komen. Kun je niet in de zomermaanden daar wonen, en in de winter in een stad ;)) Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Geniet nog maar van het buitengevoel de laatste maanden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig die koeien. Toch jammer dat ze steeds vaker op stal blijven staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk! Ik ben ook al regelmatig wezen kijken, en als je dan ziet hoe de koeien door het dolle gaan..geweldig!!.LEUK STUKJE!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat geweldig hoe je dit beschrijft met behulp van de foto's.
    Ik dacht al dat jullie daar weg zouden gaan...
    Hopelijk kan je nog even genieten van de rust en ruimte. En nu kun je lekker bedenken hoe je nieuwe huis er van binnen (en misschien van buiten) uit gaat zien.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige foto's. Als dit geen lente is!
    Goed dat je er bent gaan wonen, want niet geschoten is altijd mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Ingrid
    Wat een heerlijk blog heb je weer gemaakt. Heb er van genoten.
    Geniet jij ook maar lekker van de dames in de wei.
    Fijn dat jullie toch gaan verhuizen.
    Ik hoop dat jullie een warm en comfortabel huis vinden voor de winter. Dat gun ik je zo.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. HayHay!
    Wat heerlijk dat de koeien er weer zijn!
    Zo fijn en zo vrolijk! Happy Cows :-)
    Goed en knap dat je hier bent gaan wonen.
    Gelukkig zijn er nog meer andere prachtige plekjes die wel warmer zijn in de winter. Toch fijn dat je deze lente en de komende maandje hier nog heerlijk kunt genieten.
    Heb je al een ander huisje gevonden?
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooooooh, ik ben zoooo bang voor koeien sinds ik een film heb gezien waar gemuteerde koeien in de hoofdrol waren, whahaha. Ik probeer ze nu af en toe wel is te aaien hoor, maar van mijn angst ben ik nog steeds niet af.
    Maar stiekem vind ik dansende koeien in de wei wel heel erg leuk om te zien :D
    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met een grote glimlach lees ik je berichtje! Fijn dat je de knoop door gehakt hebt en gaat verhuizen. Gr. Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het een prachtig gezicht, als de koeien weer de wei in mogen. En je huisje.... ach ja, we lazen het eigenlijk al tussen de regels door de laatste tijd. Dan is het ook goed.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Genieten om je verhaaltje te lezen, zeker nu het buiten regent. Ben benieuwd waar het huizen avontuur je heen gaat brengen, ik lees vol verwachting met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een vrolijke foto's en verhaal! En wat een avontuur weer in het vooruitzicht! Ben benieuwd waar je neerstrijkt...mensen en meeuwen waren je wensen toch?succes met de voorbereidingen! liefs,sija

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi, ook zin in de zomer! Succes met de verhuizing. Ik begrijp het wel een huis moet behaaglijk zijn en in de winter lekker warm. Kom maar een beetje naar het zuiden, dat scheelt altijd een paar graden!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hup... naar een leuk stadje als Middelburg, of Goes... :-) Succes !!! We merken het wel al lezende... Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. In mijn regio in Frankrijk, de Auvergne, zijn de koeien helemaal niet op stal geweest deze winter, het was zo warm. Heerlijk voor ze. De ezel en de geit bij het huis naast het mijne deden echter net zo uitgelaten toen 15 maart kwam en ze de stal uit mochten. Lief, ontroerend stukje. Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig!! Merci om dit te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Niks zo leuk als dieren in de buurt :-)
    Je foto's-met-commentaar zijn super grappig !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig! Ik het hier (op het platteland buiten Seattle) ook altijd zo fijn als de koeien weer in de wei staan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)