vrijdag 17 april 2015

Unlock


Deze quote vond ik in het een oud boek
wat ik al jaren heb en af en toe eens in lees..
het heet : A whack (mep)on the side of the head
or how to unlock your creativity..
Er staat een lijstje in met gedachten die een ieder heeft,
ook ik, maar die niet helpen om vrij en creatief te denken.
Zo af en toe bekijk ik het eens en denk ik, oja..
Hier zijn ze, in vrije vertaling, tussen de haakjes
zijn mijn vervolg-gedachten :)
-Ik moet het Juiste antwoord hebben
(is er een juist antwoord voor creatieve vragen?)
-Dat is helemaal niet logisch
(wat geeft dat eigenlijk?)
-Ik moet de regels volgen
(wie bepaald nu de regels in Jouw hoofd?)
-Wees praktisch
(haha, die is makkelijk, was ik toch al niet)
-Vermijd dubbelzinnigheid
(probeer het juist van Zoveel mogelijk kanten te bekijken)
-Fouten maken is fout
(oei, moeilijk, maar probeer jezelf eens met 
mildheid te bekijken, net zoals je dat doet
met anderen die een fout maken)
-Play is frivolous (frivool)
(denk eens terug aan jezelf als kind, heerlijk toch,
zo vrij helemaal opgaan in je fantasie)
-Dat is niet mijn gebied
(natuurlijk wel, iets heel anders doen kan heel 
bevrijdend zijn, en wie weet hoe goed je er in bent..)
-Doe niet zo gek
(haha, hoe vaak hebben ze dat niet tegen mij gezegd,
ik zeg; doe een lekker gek!
-Ik ben niet creatief
ooh ja, joh, iedereen is creatief op zijn eigen manier,
zoek naar wat bij jou past en waar je je goed bij voelt..

Ik wens je een fijn weekend
-X-

8 opmerkingen:

  1. Wat een super lijstje; zo voel ik me ook af en toe als men naar mij kijkt, ik hoor ze dan denken.....vul zelf maar in;-)Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een fijn boek om erbij te pakken als je gedachten je in de weg zitten. Dank je voor dit lijstje. De quotes zetten echt tot nadenken en alles in perspectief plaatsen. Dit lijstje bewaar ik, want ik kan niet putten uit dat mooie boek van jou.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral die laatste sprak me aan teveel gehoord en die zit er helaas bij kleine kinderen ook al veel te veel ingebakken...... De kinderen krijgen dan altijd een heel pleidooi, dat het niet gaat om het eindstuk, maar om het proces en dat iedereen op zijn of haar manier creatief kan zijn......
    Wel jammer dat ik als docent erg creatief moet zijn om de creatieve les ingepast te krijgen in het lesprogramma, dat is dan mijn creatieve uitdaging!!
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo JM, onze jongste is mega creatief (althans vinden wij). In de herfst hingen er 30 werkstukjes in zijn klas, zo'n kastanje web... 29 prachtige, keurige webben en 1 soort ei... mag jij raden welke van ons zoontjes was ;-) Zijn klasgenootjes vinden dat hij "lelijke" dingen creëert terwijl ik juist geniet van zijn vrije denken! Durf buiten de lijntjes te zijn ;-)

      Verwijderen
  4. Heel mooi lijstje, ik geloof dat ik maar weer eens wat moet uitprinten en op de koelkast hangen :)
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Ingrid,
    Wat een goed lijstje! Die ga ik er vaker bijpakken, want mn gedachten zorgen er de laatste tijd voor dat ik niet eens begin. En jij maakt er hier prettig korte metten mee! Dan komt er de volgende x vast wat uit mn handen ��
    Blijf me toch wel afvragen waarom die gedachten zo'n invloed hebben, als je tips hebt voor een uitknop, heel graag!

    Zonnige groet,
    Matty

    Ps. ... Ben je blog aan het bijlezen, het zorgen slokt mn tijd op, hap slik weg! Maar tis weer fijn bijlezen, je geeft zulke fijne inzichten (nieuw boek?! Jaaaa!)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)