maandag 2 november 2015

A calm garden & a house


De afgelopen week was een soort van achtbaan,
waar ik gewoon maar in ben gaan zitten, ik koos
 er tenslotte zelf voor al deze avonturen aan te gaan..
Ik heb er maar wat kalme tuinfoto's bijgezet, 
van een prachtige tuin in Frankrijk, die ik de vorige 
keer nam, we gaan deze maandagochtend rustig beginnen..
Wij vertrokken op dinsdagochtend en kwamen aan het
einde van de dag aan bij het hotel wat wij geboekt hadden,
omdat het zo goedkoop was, wel, dat was dan
ook alles wat er leuk aan was, het was zo'n hotel
wat je wel ziet in Amerikaanse films, twee hoog,
langs de snelweg op een parkeerterrein met van die
knipperende reclames en hele kleine kamers..


Nadat ik uitgemopperd was, besloot ik mij te schikken,
(zelf gekozen, en al :-) en propten wij ons in kamertje..
De volgende dag bezochten wij Dijon, wat ik enkel 
kende van naam, ik reed er vele malen langs op 
weg naar het Zuiden, maar het is een verassend leuke stad..
Het hele doel van deze reis was natuurlijk om naar
het huisje wat ik op het oog had te bekijken..
Dus er werden uitputtende gesprekken gevoerd,
en wat nog meer is, vooral gerekend, naar voren,
naar achter, naar boven en weer naar bendeden..
Hele spreadsheets (gemaakt door P natuurlijk)
kwamen er aan te pas, het duizelde mij ervan..


Lijsten met verwachte inkomsten, veel Als en Maar,
voor- en nadelen, en alle mogelijk variabelen..
Op donderdagmiddag was het dan eindelijk zover,
wij hadden een afspraak met de makelaar en oohh..
Het huisje was veel groter dan gedacht en in beduidend
betere staat dan gedacht, het benam mij werkelijk de adem..
Met andere woorden, ik vond het perfect, nu was ik 
waarschijnlijk wel enigszins verblind door het idee
dat het Misschien wel Mogelijk was..
Minpuntje was dat er de volgende middag iemand zou 
komen kijken die het heel graag wilde kopen..
Dus niks, optie of bedenktijd, maar we moesten
het toch echt even overleggen..
Wij reden terug naar Nederland, waarbij ik de hele
weer heen en weer zwiepte tussen, ik doe het
en ik lijk wel gek geworden..


De volgende ochtend rekenden we alles nog eens door,
het leek mij toch geruststellender om mijn broer
om een kleine lening te vragen, om niet helemaal
zonder reserves te zitten de komende tijd.
Ik belde hem op zijn werk, maar hij zat in een overleg..
om 1 uur was hij thuis en sprak het verlossende woord;
en ik besloot om het te doen, gewoon 
 in het diep te springen en de makelaar te bellen...
Ik hoorde de viool muziek al op de achtergrond, haha,
totdat de makelaar zei: het is echt Net verkocht..sorry..
De violen stopten onmiddelijk met spelen, aaaah..

Wel, soms zit het mee en soms zit het tegen,
dat is zoals de dingen zijn..word vervolgd
(het zou anders een bericht van een meter worden)

Ik wens je een fijne kalme maandag
-X-

14 opmerkingen:

  1. Wat een teleurstelling....maar ik bewonder je moed!
    Heel veel sterkte voor het vervolg!
    vrolijke groet
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een spanning. Maar wij zeggen op zo'n moment altijd maar: het was niet voor ons bedoeld, het heeft zo moeten zijn. Niet dat de teleurstelling dan minder is maar het geeft toch wat rust. En ik geloof er ook wel in hoor. Als ik terugdenk aan hoe het bij ons is gegaan met huisjes kijken, vooral veel kijken en ook mijn gevoel in het begin toen we dit hadden gekocht. Dan kwam ik bij anderen die veel mooier en groter hadden gekocht. Maar dit voelt zo foed en het past me als een oude jas. Het heeft echt zo moeten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat spannend allemaal! Ook een fijne en kalme maandag gewenst, dat heb je vast nodig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat jammer! Maar er ligt vast iets beters te wachten...
    Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat komt hard aan...dan kan je wel denken het heeft zo moeten zijn maar de zeepbel spat in één klap uit elkaar..
    Geef het de tijd...en tuurlijk komt er iets anders op je pad..
    Zeker een kalme Maandag..

    Hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. aaaaaargggghhhhhhhhhhh!!! Wat een vervelend einde !!!
    Er komt wel iets anders mooi op je weg.
    Maar dit is effe balen zeg ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach jeetje, dat is ook wat. Ik denk precies zoals baukje, het zal met een reden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weet je, er is een knop om in je hoofd. Je weet dat je dit wilt, je hebt van voor en van achter berekend dat deze droom waargemaakt kan worden. En als je echte echte droomhuis voorbijkomt hap je toe en horen anderen t.z.t. dat het NET verkocht is. (en oei, wat voelt dat rot...) Echt waar... dit gaat gebeuren. Nu even de teleurstelling verwerken, een portie geduld en geniet van de stappen die je hebt gezet. Het heeft je ook weer opgeleverd dat je ervaren hebt wat je echt wil! Go for it, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo sneu om net te laat te zijn voor een huisje waar je na wikken en wegen 'Ja' tegen hebt gezegd. Dan was (helaas) dit huis niet voor jou bestemd. Je weet nu dat je ervoor wilt gaan. Gewoon opnieuw zoeken. Er zijn in Frankrijk echt nog meer super huisjes te vinden. De volgende keer ben jij de gelukkige koper.

    Succes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dan ligt er vast iets mooiers in het verschiet en moest het gewoon zo zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nee!! Ik las je verhaal en dacht, oh, wat heerlijk zo'n huisje... maar nee... Wat ontzettend jammer Ingrid! Er komt vast weer een mooi huisje voorbij en dat gaat 'm worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahhhhhhhh, néé..........zó sneu!
    Maar niet getreurt..........er staan héél veel Franse huisjes te koop☺.........KOP OP!!

    Fijne avond.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He ik zag het al helemaal voor me. Jij in een frans huisje met brocante en elke dag een leuk verhaaltje over het franse leven. Niet opgeven hoor ik wil dat niet missen.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah, dat was een anti-climax! Jammer zeg. Ben wel benieuwd naar het vervolg :))

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)