donderdag 31 maart 2016

Nice or not..whatever:-)


Later dacht ik nog even na over de post die ik
gisteren schreef, en dan vooral over het gedeelte
waarbij ik schreef dat ik jaren geen potlood 
had aangeraakt vanwege de vernietigende
beoordelingen op de lerarenopleiding..
Achteraf vind ik het onbegrijpelijk dat ik zo mijn 
hoofd heb laten hangen naar wat een ander vind
van wat ik doe of denk, ik bedoel diegene heeft
er echt geen last van als jij jezelf iets ontzegt 
wat hij als niet goed of niet leuk heeft beoordeeld
en jij natuurlijk wel!
Er zijn altijd mensen die zichzelf of hun werk groter 
of beter vinden dan jij (zoals deze boze bruid, haha)
en die er op de een of andere manier genoegen 
in scheppen om je dat duidelijk te maken..
Hierbij heb ik het natuurlijk niet over opbouwende 
kritiek, dat is heel iets anders..


Er is altijd wel Iemand die Ergens iets van vind,
het is echt onmogelijk om daar allemaal 
rekening mee te houden, je zou tot helemaal,
niets meer komen, echt tot niets..
Ik kan alleen bloggen en boeken maken als ik 
de vrijheid voel om me uit te drukken en te maken
wat ik wil zeggen en laten zien..
Het heeft een verlammende werking als ik dingen 
ga doen waarvan ik denk dat anderen dat 
leuk vinden of als goed beoordelen.
Hoewel ik natuurlijk wel een soort spanning voel,
met een nieuw boek wat uitkomt..

Dus om het verhaal wat ik gisteren begon
af te maken denk ik dat de conclusie is;
als je iets wil doen/maken ga je eigen gang,
leg je er op toe, blijf bij jezelf en heb er vooral heel
veel plezier in en als je het lukt wees dan 
Koning(in) leeuw in je eigen koninkrijk!

Ik wens je een fijne dag
(ik moet vanmiddag een uurtje of wat naar de 
tandarts, ohoh, ik voel me even een heel klein leeuwtje;-)
-X-

11 opmerkingen:

  1. Sterkte bij de tandarts!

    (En heel herkenbaar ik werd ooit in mijn jeugd uitgelachen toen ik aan het zingen was en sindsdien enorme zing angst (behalve bij de kinderen) belachelijk natuurlijk, maar toch)

    Tot snel! Spannend en leuk en alles xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zing erg vals, tenminste dat z eggen ze maar toch vind ik het heerlijk...... Sterkte hoor vanmiddag ik vind de tandarts vreselijk!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte bij de tandarts. En ook ik zing vals, volgens velen. Dus dat durf ik zelfs niet meer onder de douche! Maar verder volg ik jouw verhaal. Doen wwar je van geniet. Heerlijk.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt helemaal gelijk. :) sterkte bij de tandarts.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mens is een sociaal wezen. We hebben elkaar nodig en alle reacties van anderen hebben in enige mate invloed op wie we in ons leven worden.
    Helaas zijn de reacties van anderen niet altijd positief en opbouwend of zo komen ze niet altijd op ons over.
    Met vallen en opstaan ontdekken we wat jij ons zo mooi aangeeft: wees jezelf in je eigen omgeving en ver daarbuiten. Zo knap dat jij nu doet wat bij jou past en waar je vast steeds beter in wordt.

    Go for it, grow and have fun, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ingrid, graag wil ik nog even op je berichtje van gisteren terug komen. Zelf had ik een onderwijzer in de zesde klas (groep 8), die er maar op bleef hameren dat ik toch wel een enorm stuk onbenul was. Het heeft jaren geduurd voordat ik er achter kwam dat niet ik maar hij in dit geval het stuk onbenul was. Ik geef al jaren Engels op een middelbare school en ben voordurend op mijn hoede om niet negatief te zijn maar altijd het goede in de leerling te benadrukken. Als ze niet goed zijn in mijn vak dan zeg ik altijd dat ze daar gelukkig heel oud mee kunnen worden en dat ik ze daarom niet minder aardig vind. Zo heb ik van een slecht ervaring iets positiefs gemaakt. Wel jammer dat het zo moest. Gelukkig heb jij ook de weg naar je prachtige creatieve kant weer gevonden. Ik geniet iedere dag van je berichtjes en van de poster en kaarten die ik laatst bij je gekocht heb. Verheug me op je boek. Lieve groet, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben deze ochtend ook naar de tandarts geweest. Veel geluk straks.
    En ik vind het helemaal waar: je conclusie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lang niet alles was vroeger beter :-)
    Ik hoop dat het meevalt bij de tandarts!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben opgegroeid en later ook deels opgeleid, dat wat ik ook deed, het kon altijd nog beter. Ik nam me voor om mijn kinderen meer zelfvertrouwen te geven. Mijn moeder laat zich er schimpend over uit, als mijn kinderen zelf vinden dat ze iets goed hebben gedaan. Misschien overdrijf ik van weersomstuit, maar ik was toch heel erg blij dat mijn dochter van 10 zich niets aantrok van het commentaar dat de juf op haar tekenstijl had. Ze tekent altijd heel grote hoofden en dan eronder een heel klein lijfje met heel veel details en versieringen. De juf zegt dat het niet klopt, zulke grote hoofden, maar ik vind het leuk zo, dat is gewoon mijn stijl!

    Groeten, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I personally thought you had professional training, you work is wonderful. Believe in yourself at all times.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben ik even blij dat je kin weer omhoog is gegaan. Ik vind je blog heel tof en je tekeningen zijn prachtig. Ziezo!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)